Τρίτη, 9 Σεπτεμβρίου 2014

Πρώτη μέρα στο σχολείο

Δημιουργώντας μια τάξη που ενδιαφέρεται


  Δημιουργώντας μια τάξη που ενδιαφέρεται
Στόχοι:
Ø  Να γνωριστούμε
Ø  Να δημιουργήσουμε κλίμα θετικό
Ø  Να επικοινωνήσουμε
Ø  Να αναδείξουμε το άτομο
Ø  Να θέσουμε όρια και απλούς κανόνες

Δραστηριότητα προθέρμανσης
    (Έχουμε τοποθετήσει σε κύκλο καρέκλες τόσες όσες είμαστε όλοι μαζί, δάσκαλος και μαθητές, πλην μιας καρέκλας.
Μπαίνοντας στην αίθουσα καλούμε τους μαθητές να καθίσουν και ο δάσκαλος στέκεται στο κέντρο.)
     Καλωσορίζουμε
τους μαθητές μας και εξηγούμε το σκοπό μας: θα γνωριστούμε παίζοντας γιατί στο Δημοτικό θα περάσουμε πραγματικά ωραία. Όταν καθόμαστε  σ’ αυτόν τον μαγικό κύκλο θα ακούμε προσεκτικά αυτόν που θα κρατάει το μαγικό κοχύλι ή το μπαλάκι κτλ. Θα ξέρουμε ότι εδώ θα ακούμε και θα σεβόμαστε αυτόν που μιλάει και θα μας ακούνε κι εμάς οι άλλοι προσεκτικά. Μιλάει μόνο όποιος κρατά το μαγικό αντικείμενο.
  Πρώτο παιχνίδι : « Εάν κάποιος… να αλλάξει θέση»
    Φωνάζω δυνατά «αν κάποιος πχ. φοράει κάτι κόκκινο, έφαγε ή δεν έφαγε πρωινό, έκανε πολλά μπάνια, πήγε σε νησί… ν’ αλλάξει θέση». Και η «μάνα» προσπαθεί να πιάσει θέση, έτσι ώστε ένα παιδί να στέκεται όρθιο και να κάνει αυτό τη «μάνα». Παίζουμε ώσπου να χαλαρώσουμε, να «λυθούμε» και να ακουστούν γελάκια ή να αλλάξουν θέση όλα τα παιδιά.

   1η    Δραστηριότητα γνωριμίας
Καθόμαστε όλοι στον κύκλο και ξεκινώ λέγοντας:
     «Ελάτε να γνωριστούμε, αλλά φροντίστε να θυμάστε τι είπε ο διπλανός σας»
      Αρχίζω «είμαι η Νατάσα και μου αρέσει το παγωτό». Ο επόμενος θα πει κάτι αντίστοιχο, μέχρι να μιλήσουν όλοι.
      Μόλις τελειώσει ο πρώτος γύρος λέω «για να δούμε ποιος πρόσεχε και άκουγε». Ξεκινώ: «η προηγούμενή μου είναι η πχ Νεφέλη και πήγε στο χωριό της το καλοκαίρι» (επαναλαμβάνω ό,τι άκουσα)

    2η Δραστηριότητα γνωριμίας
      Δίνω σε κάθε παιδί ένα χαρτί Α4 και ζητώ να ζωγραφίσουν τον εαυτό τους, να γράψουν το όνομά τους (όπως ξέρουν να το γράφουν για Α΄ τάξη) και να σχεδιάσουν τα αγαπημένα τους παιχνίδια. Όταν τελειώσουν παρουσιάζουν στην ολομέλεια τις ζωγραφιές και συζητούμε σχετικά.

  3η Δραστηριότητα- κλείσιμο
     «Ας μεταβιβάσουμε το χαμόγελό μας». Ξεκινώ με ένα μεγάλο χαμόγελο, το «δίνω» στο διπλανό μου κι αυτός καλείται να το μεταφέρει στον επόμενο χωρίς να μιλήσει κανείς, μέχρι να έρθει σε μένα.
  Στο τέλος, ρωτώ να μου δείξουν με νεύμα χεριού, όπως έκαναν οι Ρωμαίοι, αν τους άρεσε η πρώτη μέρα στο σχολείο.




[i] Πηγή: Κ.Ε.Θ.Ε.Α: Δραστηριότητες για παιδιά Δημοτικού 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου